Blog > Komentarze do wpisu

Adwords, PPC, CTR i CPC?

Adwords daje obecnie bardzo duże możliwości reklamowania się w Internecie. Istnieje wiele rożnych metod reklamowania się za pomocą systemu PPC, jednakże to Adwords jest najsilniejszym narzędziem, pod warunkiem iż wie się jak z niego poprawnie skorzystać. Mając na uwadze odpowiednie korzystanie, mam tu na myśli ustawianie stawek.

Adwords daje obecnie bardzo duże możliwości reklamowania się w Internecie. Istnieje wiele rożnych metod reklamowania się za pomocą systemu PPC, jednakże to Adwords jest najsilniejszym narzędziem, pod warunkiem iż wie się jak z niego poprawnie skorzystać. Mając na uwadze odpowiednie korzystanie, mam tu na myśli ustawianie stawek.

 

Adwords CPC i porady jak zmniejszyć

Przedsiębiorcy szukający wsparcia w internetowym marketingu często wybierają właśnie Adwords, jednakże problem pojawia się wtedy, kiedy należy odpowiednio dobierać stawki do poszczególnych słów kluczowych i całego ogłoszenia. Wiele osób początkujących popełnia tu podstawowy błąd. Jak się zapewne domyślasz Adwords jest nastawiony przede wszystkim na zarabianie, dlatego też wszelkie statystyki zwykle nieco naginają prawdę, abyś więcej pieniędzy wydawał a nie mniej. To rzecz jasna będzie rzutowało na ilość popełnianych przez użytkowników błędów.

Główny problem jednak pojawia się przy obstawianiu stawek na główne słowa kluczowe. Wiele ludzi myśli ze najwięcej pieniędzy należy obstawiać na najdroższe słowa kluczowe. W końcu tam jest najwięcej ruchu. Owszem, ale również i najwięcej konkurentów. Zatem ruch z tego słowa zwykle jeszcze musisz podzielić przez liczbę takich przedsiębiorców jak Ty którzy również korzystają z Adwords. Owszem możesz się tam przebić, ale wydasz spore ilości pieniędzy. Po drugie kiedy się przebijesz nie będzie to wcale oznaczało, że zwiększysz swoją konwersję. Dając duże stawki na główne słowo np. odchudzanie, sprawisz ze Twoje ogłoszenie będzie się pojawiało również z innymi, będzie miało dużą liczbę wyświetleń, ale mała liczbę kliknięć czyli CTR - click through rate. Na najpopularniejszych słowach jest największa konkurencja i największe stawki zatem nie warto w to inwestować czasu i pieniędzy.

Kiedy spadnie Ci CTR Adwords osiągnie swój cel i Twoje stawki na nowo wzrosną, bo spadły statystyki ogłoszenia. Dla Google Adwords to znak ze Twoje ogłoszenie było za słabe, reklama się nie spodobała obiorcą i zostaniesz ukarany wyższymi stawkami. To w konsekwencji doprowadzi do wyższego CPC, czyli kosztu za kliknięcie. Rozwiązanie? Przede wszystkim unikaj obstawiania jakichkolwiek pieniędzy na słowa które mają dużo ruchu i nie posiadają żadnych trafień. Te pieniądze zainwestuj w dłuższe frazy, które znacznie zwiększają liczbę trafień na Twoje ogłoszenie. To naprawdę łakome kąski za mniejsze pieniądze. Jeśli widzisz, że jakaś fraza ma u Ciebie sporą ilość trafień to od razu zwiększ stawkę i nie czekaj aż zrobią to inni. Zwykle są to dłuższe frazy składające się z kilku słów kluczowych. Stosując te taktykę w Adwords przyczyniasz się do wysokiego CTR co w konsekwencji obniża Twoje CPC. Słowem skuteczność ogłoszenia rośnie, a koszty paradoksalnie maleją.

Adwords? A co z landing page?

Adwords to dobry system reklamowania się w systemie PPC. Zapewne nie jest to najlepszy, a już na pewno nie najbardziej przejrzysty system. Wiele ludzi zajmujących się biznesem internetowym, bądź tylko reklamujących swoja firmę w sieci, ma z Adwords poważne problemy. Google rzecz jasna nigdy żadnych oficjalnych wskazówek nie wydało w sprawie Adwords. Wciąż wielu ludzi błądzi i nie wie jaki jest klucz do poprawnego wykorzystania Adwords. Tutaj przedstawię kolejną porcję wskazówek.

Wiele mówi się na temat tego jakie ogłoszenie reklamowe powinno być na Adwords, to że powinno być krótkie, posiadać słowa kluczowe, liczby oraz zawołanie do akcji. Tymczasem jednak to tylko jedna z bardzo wielu części. Mało mówi się na temat tego jaka powinna być strona, która jest bezpośrednio podpięta do ogłoszenia na Adwords czyli tzw. landing page. Tutaj jest popełniany najczęstszy błąd, dotyczy on nie tylko nowicjuszy, ale również i profesjonalistów. Przeglądając ogłoszenia wciąż sporo ludzi „podpina” swoje ogłoszenia do swojej strony głównej, która często nie ma wiele wspólnego z samym ogłoszeniem bo jest np. ofertą sprzedaży To duży błąd, trzeba pamiętać o tym, ze reklama nie ma na celu od razu sprzedawania, a raczej pozyskiwanie nowych leadsów. Skąd wiadomo, ze osoba która wchodzi na ogłoszenie od razu chce kupić? Może na razie jest tylko zainteresowania i warto te zainteresowanie podtrzymać.

Dlatego tez nie kieruj swoich leadsów na sklep czy od razu na stronę gdzie się kupuje, ale raczej na landing page, który będzie pozyskiwał dane Twoich przyszłych klientów, w tym adresy mailowe. Pamiętaj, ze reklama to część biznesu, a zbieranie adresów mailowych to podstawa jego funkcjonowania. Cóż z tego ze klient kupi jak nie będzie po nim większego śladu i żadnych danych na przyszłość aby posłać mu kolejna ofertę? Zatem stosuj landing page podpięty bezpośrednio do Adwords. Pamiętaj również o tym aby ta strona posiadała odpowiednią ilość słów kluczowych, najlepiej aby były w niej zawarte te same słowa kluczowe jak w ogłoszeniu reklamowym.

Na koniec pamiętaj również o tym, aby zawsze testować swoje ogłoszenia, typowe split testy powinny tutaj pomóc. Eksperymentuj z treścią ogłoszenia, porami wyświetlania, czy słowami kluczowymi.

Copywriting sekrety i strategie

Skuteczny copywriting to podstawa sukcesu, Twojej strony, Twojej kampanii i wreszcie biznesu. Copywriting jest sztuką przyciągania ludzi do Twojego biznesu. Istnieje wiele wskazówek i sztuczek dotyczących copywritingu, które mają pomóc, aby przyciągnąć i zaangażować interesujące Cię grupy docelowe.

Celem copywritingu jest wzbogacenie Twojej zawartości, czyli artykułów, ofert, nagrań w taki sposób aby one przyciągały ludzi. Zawsze spoglądanie z innej perspektywy jest pewnego rodzaju kontrowersją jakiej wymagają ludzie. Dotyczy to zwłaszcza artykułów, pisz o tematach które są popularne, albo jeszcze lepiej o tym, z czym ludzie nie mogą sobie poradzić. Najlepiej jeśli piszesz artykuły w stylu: krok po kroku do sukcesu. Korzystanie z copywritingu w takiej formie na pewno zaciekawi potencjalnych klientów, sprawi, ze słupki oglądalności pójdą w górę. Takim sposobem pisania zwiększysz również zaufanie do własnej osoby.

Następna sprawa to poznanie swoich odbiorców. To wbrew pozorom istotna część copywritingu. Dostosowanie treści artykułów, oferty, nagrań i wreszcie produktów do odpowiedniego rynku to rzecz iście kluczowa. Nim zaczniesz tworzyć produkty, musisz jak najlepiej poznać swój rynek. Jak to robić? Najlepiej poprzez poznanie ludzi którzy na nim są, to oni tworzą rynek, to na ich potrzeby ma odpowiadać Twój copywriting. Zatem mówiąc pokrótce zacznij studiować swoją niszę. Zrozumienie zachowań konsumentów, ich zwyczajów zakupowych oraz ich potrzeb informacyjnych to sprawa kluczowa. Zadaj sobie pytanie, jak wiele rodzajów grup osób może być zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami, które elementy są dla nich najważniejsze . Pamiętaj również o tym, co jest dla nich najmniej istotne. Pamiętaj aby wszystko to co piszesz odzwierciedlało profil Twojej działalności. Każdy rynek ma swoje zachowania i standardy, nie twierdzę że musisz się w nie wpasować bo znikniesz w tłumie, ale pewne formy zachowań jak słownictwo warto wprowadzić do swoich treści.

Pamiętaj, ze celem Twojego copywritingu jest dotarcie do podświadomości przyszłych klientów, nazwijmy to po imieniu, Twoim celem jest przyciągniecie ich do siebie i dbanie o relacje z nimi. Nie myl copywrtitingu z manipulacją.

środa, 02 października 2013, michallimanowski
CPC adwords Search Engine Marketing CPM

Polecane wpisy

Z zawodu copywriter
z zamiłownia bloger.

Na codzień prowadzę kampanie
reklamowe AdWords dla
dużych firm, po godzinach ojciec 2
dzieci. Potrzebujesz wskazówek
z zakresu copywritingu,
reklam PPC? Zasubskrybuj
moją stronę.