Blog > Komentarze do wpisu

Adwords czyli tipsy, tricki z Ameryki

Adwords jest obecnie jedną z najpopularniejszych metod reklamowania się w sieci w systemie PPC, czyli Pay Per Click. Każdego dnia na konta Google z Adwords płyną niezliczone ilości pieniędzy od milionów reklamodawców. Dla wielu ludzi, którzy zaczynają swoją przygodę z reklamowaniem się, systemem Adwords stanowi nie lada wyzwanie. W istocie błędy są tu bardzo kosztowne, a Adwords nie wybacza. Zatem co należy robić aby nie tylko ich unikać, ale aby lepiej radzić sobie z Adwords? Poniżej przedstawiam kilka cennych wskazówek dzięki którym Adwords stanie się nieco przyjemniejsze użytkowaniu.

Adwords jest obecnie jedną z najpopularniejszych metod reklamowania się w sieci w systemie PPC, czyli Pay Per Click. Każdego dnia na konta Google z Adwords płyną niezliczone ilości pieniędzy od milionów reklamodawców. Dla wielu ludzi, którzy zaczynają swoją przygodę z reklamowaniem się, systemem Adwords stanowi nie lada wyzwanie. W istocie błędy są tu bardzo kosztowne, a Adwords nie wybacza. Zatem co należy robić aby nie tylko ich unikać, ale aby lepiej radzić sobie z Adwords? Poniżej przedstawiam kilka cennych wskazówek dzięki którym Adwords stanie się nieco przyjemniejsze użytkowaniu.

Adwords wskazówki i porady

Pierwsza rzecz to słowa kluczowe, nie ma nic ważniejszego w Twojej reklamie Adwords niż słowa kluczowe. Ich zadaniem jest „powiedzieć” wyszukiwarce Google, że Twoja reklama jest odpowiednia dla Twojej grupy docelowej. Google pomoże Ci w dobraniu odpowiednich słów kluczowych do Twojego ogłoszenia, a to już samo w sobie pomoże Ci wyróżnić się na tle innych. Pamiętaj o tym, ze jedno ogłoszenie to za mało, tym bardziej że Adwords będzie Ci proponowało wiele różnych słów kluczowych. Dlatego też pamiętaj, aby każde ogłoszenie z osobna posiadało jedną pokrewną grupę słów kluczowych.

Następna rzecz to stawki. Tutaj Adwords ma szerokie pole do popisu. Istnieje tutaj wiele różnych teorii ustawiania stawek, mniej lub bardziej skutecznych. Z własnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, ze na samym początku polecam aby stawki były wyższe. Dlaczego? Widzisz Adwords dzięki temu powoli Ci na pewne oszczędności. Algorytm Google jest tutaj tak ustawiony aby zwracać uwagę na te ogłoszenia które posiadają wysoki CTR. Dla Adwords współczynnik CTR, czyli click through rate – ilość kliknięć. Im wyższa liczba CTR tym lepiej, dlaczego? Ponieważ reklama zyskuje na popularności, to daje Google znak, że jest dobra i ludzie są nią zainteresowani. Dzięki temu możesz znacznie obniżyć koszty swojej reklamy przy jednoczesnym zwiększeniu odwiedzin, co winieneś wykorzystać w poprawieniu swojej konwersji.

Pamiętaj również o swoim dziennym budżecie. Moja sugestia tutaj może się wydawać dla Ciebie jako początkującego trochę ryzykowna, ale ustawiaj dzienny budżet nieco powyżej tego co sugeruje Ci Google. Widzisz jeśli ustawisz swój budżet za nisko reklama będzie wyświetlana z przerwami, a tego na pewno nie chcesz. Owszem są pory dnia kiedy to reklama aktywna być nie musi, dlatego też śledź z uwagą swoje statystyki. Kontroluj również słowa kluczowe swojego ogłoszenia, dodawaj te z błędami, te które dają Ci więcej ruchu, bądź konwersji.

Adwords czyli jak trafiać bezpośrednio?

Adwords daje bardzo duże możliwości jeśli chodzi o dobieranie słów kluczowych do swojej reklamy. Dla początkującego użytkownika Adwords dobieranie odpowiednich słów kluczowych, a co gorsza stawek do tych słów kluczowych może stanowić nie lada wyzwanie.

Adwords zakłada wykorzystanie dwóch strategii: szerokiego i dokładnego trafiania oraz negatywnego trafiania. Jeśli chodzi o strategię dokładnego i szerokiego trafiania w słowa kluczowe, to musisz wiedzieć, że chodzi tutaj o to aby Twoje ogłoszenie posiadało najważniejsze słowo kluczowe, oraz słowa poboczne. Jeśli dla przykładu sprzedajesz odzież damską to Twoim głównym słowem kluczowym jest: odzież damska. Zaś pozostałe słowa kluczowe takie jak: sklep z odzieżą damską, katalog z odzieżą damską to tylko słowa poboczne. To które słowa są główne, a które poboczne sprawdzisz w Google Adwords Keyword Tool. Widzisz kiedy zobaczysz sobie statystyki odwiedzin słowa kluczowego: odzież damska zobaczysz, że to słowo generuje bardzo duże ilości kliknięć, zdecydowanie więcej niż wszystkie inne słowa poboczne. Generalnie te słowa kluczowe które generują duże ilości kliknięć należy posiadać w swoim ogłoszeniu Adwords. Nie zawsze jest to jednak równoznaczne z tym aby ustawiać swoje stawki na słowa które dają najwięcej ruchu. Dlaczego? Widzisz w Adwords wiele ludzi będzie „celowało” w te właśnie słowa i tutaj będzie duża konkurencja, stawki bardzo wysokie. To normalne jeśli słowo jest popularne to wygrywa najwięcej ruchu ten, kto daje największą stawkę, lub ten kto posiada lepsze ogłoszenie i lepszą bazę pobocznych słów kluczowych. Dlatego na samym początku nie warto dawać dużych stawek w najlepsze słowa, a raczej w te poboczne.

Generalnie musisz pamiętać, że: dokładna fraza jest często bardziej wartościowa niż szerszych zwrotów, pod warunkiem, że nie jest oblegana (co się w praktyce bardzo rzadko zdarza). Dokładna fraza w Adwords jest często droższa i to dużo droższa niż frazy poboczne. Dlatego też na samym początku nie inwestuj pieniędzy w najlepsze frazy, ponieważ wydasz sporo pieniędzy z marnym skutkiem. Jeśli dopiero zaczynasz to staraj się na samym początku dobierać te słowa kluczowe które są dłuższymi frazami (te które skradają się z kilku słów kluczowych). Zatem jeśli sprzedajesz produkt na odchudzanie i masz związaną z tym reklamę to nie stawiaj wysokich stawek na słowo jakim jest: odchudzanie. Wybierz raczej frazę: odchudzanie dla kobiet po ciąży, albo odchudzanie dla kobiet po 40 roku życia.

Takie podeście do Adwords to nie tylko bardziej bezpieczna opcja, ale również szansa na znacznie większą konwersje. Pamiętaj, ze słowa które dają wiele kliknięć (więcej ruchu, choć nie zawsze), rzadko kiedy są gwarantem wysokiej konwersji. Fraz z kolei dają mniej ruchu, ale raczej pomagają w lepszej konwersji. Na początku zatem zachowaj ostrożność w Adwords i nie biegnij za „tłumem”, tym prostym sposobem zaoszczędzisz nieco pieniędzy a przy okazji o wiele więcej się nauczysz.

Adwords strategia trafień negatywnych.

Adrowds jak wiesz „generalnie” posiada dwie strategie łapania potencjalnych kupców, za pomocą strategii dokładnego i szerokiego trafiania oraz trafień negatywnych. Rzecz jasna jest jeszcze wiele innych strategii działania na Adwords, ja chcę Ci tutaj przedstawić te najbardziej podstawowe. Tutaj będę omawiał właśnie tę drugą strategię okiełznania Adwords, czyli trafienia negatywne. Pamiętaj o tym aby w swoich ogłoszeniach stosować obie te strategie longitudinalnie, czyli tak aby wzajemnie ze sobą współpracowały.

Podczas prowadzenia kampanii Google AdWords, istotne jest także wykorzystanie wykluczających słów kluczowych. Jest to szczególnie istotne kiedy prowadzisz kampanię zorientowana na szerokie rynki, gdzie zwykle celuje się w słowa kluczowe obarczone bardzo wysoką konkurencja. Zatem warto pomóc Adwords, aby po wystukaniu pewnych fraz nasze ogłoszenie nie pojawiło się. Jest to o tyle ważne kiedy widzisz, że ogłoszenie może tracić jeśli będzie wyświetlone pod tą frazą ponieważ nie przynosi żadnych wymiernych korzyści.

Takie wykorzystanie strategii Adwords może się wydawać nielogiczne, ale to tylko z pozoru. Zatem dlaczego warto czasem odrzucać niektóre „bezproduktywne” frazy i słowa kluczowe? Jest to ważne z kilku powodów. Po pierwsze, dlatego, że reklama nie pojawi się po wyklikaniu przez użytkownika frazy kluczowej, które nie są istotne. Dzięki temu nie spadnie Ci współczynnik CTR, który jest tak kluczowy dla obniżenia stawek za reklamę. Po drugie, wspomniany CTR (współczynnik klikalności) będzie wyższe, ponieważ będzie mniej przypadków osób które tylko będą widziały reklamę a nie będą w nią klikały. Pamiętaj, że celem Twojej reklamy w Adwords nie jest jej oglądanie przez użytkowników, ale klikanie w nią. Idąc dalej wyższy CTR spowoduje ogłoszenie na Adwords, będzie osiągało wyższą pozycję w rankingu i to bez podwyższonego CPC (kosztu za kliknięcie).

Jak ta strategia Adwords dziaął w praktyce? Bardzo prosto. Widzisz kiedy będziesz wyszukiwal słów kluczowych do swojej reklamy powiedzmy piłek do koszykówki zobaczysz propozycje: piłka do koszykówki i obrazek piłki do koszykówki. Jak się zapewne domyślasz nie chcesz aby Adwords wyświetlał Twoje ogłoszenie kiedy ktoś wpisze te fraze to obnizy Ci CTR, a na pewno nie przyczyni sie do sprzedaży. To prosty trick Adwords, który poprawi notowania Twojeje reklamy, jej skutecznośc i docelowośc do takiej grupy odbiorców jakiej oczekujesz.

środa, 02 października 2013, michallimanowski
Marketing interentowy SEO adwords PPC

Polecane wpisy

Z zawodu copywriter
z zamiłownia bloger.

Na codzień prowadzę kampanie
reklamowe AdWords dla
dużych firm, po godzinach ojciec 2
dzieci. Potrzebujesz wskazówek
z zakresu copywritingu,
reklam PPC? Zasubskrybuj
moją stronę.