Blog > Komentarze do wpisu

Copywriting – 5 podstawowych przykazań

Copywriting to etap artystyczny w tworzeniu reklamy, to tyle jeśli chodzi o Wikipedię jednakże wiele osób nie wie jak wygląda to w praktyce. Dlatego też w tym artykule postaram się przedstawić najważniejsze zasady w copywritingu. Jeśli jesteś początkującym copywriterem, zajmujesz się internetowym marketingiem bądź po prostu prowadzisz biznes w sieci, to dobrze trafiłeś.

Copywriting to etap artystyczny w tworzeniu reklamy, to tyle jeśli chodzi o Wikipedię jednakże wiele osób nie wie jak wygląda to w praktyce. Dlatego też w tym artykule postaram się przedstawić najważniejsze zasady w copywritingu. Jeśli jesteś początkującym copywriterem, zajmujesz się internetowym marketingiem bądź po prostu prowadzisz biznes w sieci, to dobrze

trafiłeś. copywriting

Po pierwsze: poznaj kim są Twoi odbiorcy. Twój copywriting, choćby nie wiem jaki był skuteczny nie będzie przynosił żadnych efektów jeśli nie będzie skierowany do odpowiedniej grupy docelowej. Bez odpowiedniego poznania rynku, zachowań ludzi, ich potrzeb i dążeń każda sztuczka copywritingowa będzie bezużyteczna.

Po drugie: co jest Twoją wartością. Czyli nic innego jak podanie ludziom powodu dlaczego mieli by Cię słuchać, czytać Twoje artykuły i wreszcie dlaczego powinni kupować Twoje produkty. Dlaczego Twój produkt jest wartościowy? Co w nim jest innego, a czego konkurencja nie posiada, jaka jest jego wartość oraz jakie namacalne korzyści daje Twoim klientom

Po trzecie: unikalna propozycja sprzedaży. Słowem im bardziej odstajesz od konkurencji tym lepiej dla Ciebie, im więcej oferujesz, im lepsza jest Twoja jakość im bardziej niekonwencjonalne podejście tym większym zainteresowaniem będziesz się cieszył. Copywriting ma na celu wyróżnienie Cię z tłumu.

Po czwarte: ustal sobie cele. Dotyczy to np. Tego po co wysyłasz mailing, w jakim celu tworzysz ten produkt, ten raport? Twój przekaz musi być jasny, inaczej Twój odbiorca nie będzie wiedział o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi.

Po piąte: towaj oferta. To chyba ta część copywritingu, która jest absolutnym rdzeniem biznesu. Samo pisanie oferty będę jeszcze rozwijał. Niemniej jednak pamiętaj o tym aby nigdy w ofercie nie pisać w stronie biernej np. Moja firma została nominowana do nagrody biznesu roku, lepiej jest napisać: Właśnie zostałem nominowany do nagrody biznesu roku. Tu chodzi przede wszystkim o aspekt bliskości. Klienci zawsze bardziej wolą się zadawać z osobami a nie korporacjami. To pozwala budować lepsze relacje z klientami, daje im poczucie bliskości, a to bezpośrednio przekłada się na lepszą sprzedaż. Pisz zawsze w sposób bezpośredni, aby Twoja „wiadomość” dla rynku była silna i trudna do oparcia.

Copywriting, oferta długa czy krótka?

Copywritnig, a właściwie to strategie i sztuczki copywritingowe są podstawą tworzenia dobrej oferty. Wiele już zostało o tym powiedziane, ale mimo wszystko pisanie skutecznych ofert, stanowi duże wyzwanie zwłaszcza dla początkujących. W istocie tak jest. Możesz mieć świetny produkt, ale bez artystycznego dotyku copywritingu produkt nie będzie się sprzedawał.

Panuje wiele sprzecznych opinii co do pisania ofert. Jedni uważają, ze mają być długie, inni że krótki. Prawda jest taka, ze nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Copywriting nie jest tak ścisły jak może się wydawać. Widzisz zwykle przyszli klienci patrzą na to aby oferta była krotka i zwięzła. Większość ludzi nie czyta ofert, a raczej je tylko przegląda. Z kolei silniki wyszukiwarek znacznie bardziej dowartościowują oferty dłuższe. Google na pewno bardziej doceni stronę która posiada 1000 słów niż 100. W niszy copywritingu często słyszy się content is king i jest w tym wiele racji jeśli dużo piszesz, a zwłaszcza jeśli ciekawie piszesz masz szanse na to, ze zostaniesz zauważony.

Zasady Copywritingu mówią, aby oferta była na tyle długa aby lubiło ją Google, ale na tyle krótka aby ludzie chcieli ja czytać. Pamiętaj również o ważnym czynniku ludzkim. Zwykle staraj się używać swojego copywritinigu pod ludzi a nie tylko pod algorytmy Google. Zwiększając swoja ilość odwiedzin poprzez pisanie dobrego contentu zwiększasz ruch, a zwiększając ruch automatycznie zwiększasz zainteresowanie Google. Dlatego najpierw pisz pod Google, aby ktoś Cie zauważył, potem balans lekko przenieś na to czego oczekują od Ciebie Twoje leadsy, a zwłaszcza Twoi klienci.

Piszą ofertę pamiętaj o tym, aby była ona podzielona na akapity. Zaś najważniejsze sentencje oferty pogrubiaj, możesz nawet wyłączać z tekstu całe zdania i pogrubiać je oraz zmieniać kolor czcionki na czerwony. Akapity oferty powinny być krótkie, tak aby ludziom się je łatwiej czytało. Albo chociaż na tyle krótkie by dawały nadzieje na to ze ludzie to czytają. Dla Twoich klientów i leadsów szczególnie ważny jest nagłówek oraz pierwszy akapit. One mają najsilniejszą moc zainteresowania, dlatego też te dwa elementy muszą być wyjątkowo silne.

Copywriting – content is king

Copywriting to nie tylko Twoja oferta, choć to na nią powinieneś poświęcać najwięcej czasu i w niej testować możliwie najwięcej sztuczek copywritingowych. Jednak Twoja oferta nie zyska na popularności, jak również Twoje produkty jeśli nie będziesz posiadał odpowiedniego zaplecza.

Tym zapleczem copywritingowym są artykuły. Bardzo istotna sprawa. Ich zadaniem jest budowanie Twojego zaplecza SEO a przy okazji ściąganie kolejnych mas leadsów i klientów. Pisanie artykułów to żmudny, ale bardzo dobrze zainwestowany czas. Zatem jak powinny wyglądać Twoje artykuły?

Copywriting mówi wprost, każdy Twój artykuł powinien zawierać co najmniej 1000 słów. Rzecz jasna w tych słowach powinny się znaleźć słowa kluczowe, tu uważaj aby nie przesadzić, Google slap może być bardzo bolesny, a ich roboty są coraz bardziej sprytne i naprawdę patrzą jaka jest zawartość słów kluczowych w jednym artykule. Musisz pamiętać że Google posiada ponad 200 różnych czynników które bezpośrednio wpływają na SERP strony. Generalnie etyka copywritingu określa, ze ilość słów kluczowych winna się wahać od 1 do 10 procent całego artykułu. Pamiętaj o tym, aby tych magicznych 10 % nigdy nie przekraczać. Osobiście polecać Ci zawsze posiadać ilość słów kluczowych powyżej 2 %. Dlaczego? Ponieważ poniżej tej granicy artykuł nic Ci nie da z punktu widzenia copywritingu.

Prawdę powiedziawszy, nikt nie jest w stanie podać dokładnych liczb, copywriting nie posiada żadnych magicznych liczb. Liczą się tylko wypróbowane sposoby Sam również powinieneś nieco testować. Zatem zwracają uwagę na poniższe elementy:

  • odpowiednia ilość słów artykułu. Fajnie jeśli będzie ich około 1000

  • każda strona powinna się skupiać na poszczególnych słowach kluczowych a nie na wszystkich możliwych bo to duży błąd

  • stosuj słowa kluczowe w obrazkach swoich artykułów

  • nie zapomnij również o słowach kluczowych na początku artykułu, to według nich Google ocenia jakość artykułu.

  • Na koniec zawsze staraj się aby Twój artykuł był podzielony na akapity, zwłaszcza pierwszy jest tutaj najważniejszy.

 

czwartek, 03 października 2013, michallimanowski
Copywirter Copywriting jak napisać ofertę

Polecane wpisy

Z zawodu copywriter
z zamiłownia bloger.

Na codzień prowadzę kampanie
reklamowe AdWords dla
dużych firm, po godzinach ojciec 2
dzieci. Potrzebujesz wskazówek
z zakresu copywritingu,
reklam PPC? Zasubskrybuj
moją stronę.