Blog > Komentarze do wpisu

Copywriting, czyli let's go social

Copywriting dla wielu ludzi zajmujących się marketingiem internetowym, czy ogólnie pojętą sprzedażą w internecie to prawdziwa zmora. Obecnie w sieci można spotkać naprawdę ogromne ilości materiałów dotyczących strategii copywritingowych, czy marketingowych. Dla początkującego bardzo trudno się w tym gąszczu informacji odnaleźć...dlatego też tutaj postaram się zawrzeć to co najważniejsze jeśli chodzi o copywriting.

Copywriting dla wielu ludzi zajmujących się marketingiem internetowym, czy ogólnie pojętą sprzedażą w internecie to prawdziwa zmora. Obecnie w sieci można spotkać naprawdę ogromne ilości materiałów dotyczących strategii copywritingowych, czy marketingowych. Dla początkującego bardzo trudno się w tym gąszczu informacji odnaleźć...dlatego też tutaj postaram się zawrzeć to co najważniejsze jeśli chodzi o copywriting.

copywriting

Twoim zadaniem jako copywriter jest optymalizacja strony, no właśnie tylko w którą stronę? Skupiaj się na tym co w copywritingu najważniejsze, czyli konwersja. Co znacząco obniża konwersje na Twojej stronie? Brak danych kontaktowych, brak możliwości pozyskania dodatkowych informacji o produkcie oraz Twojej firmie. Nie warto żyć nadzieją, że lead przyjdzie pierwszy raz na stronę i od razu będzie chciał kupić. Optymalizacja strony pod tym kierunkiem nie ma najmniejszego sensu.

Zadaniem Twojego copywritingu jest swoiste wychowanie klienta i zwiększenie zainteresowania problemem i produktem, który ma na celu uśmierzenie bólu bądź zaspokojenie potrzeby. Tworzenie strony tylko po to, aby sprzedać i zapomnieć o kliencie to strategia klęski. Twoja strategia copywritingowa ma na celu stworzenie relacji z klientem, dzięki temu możesz obniżyć cenę pierwszego produktu i zarabiać na każdym następnym.

W skutecznym copywritingu pomogą Ci również relacje. Już od bardzo dawna wielkie korporacje doceniły wartość mediów socjalnych. Nie twierdzę ze są one doskonałe, raczej jestem zdania ze sprzedawanie tam, nie ma większego sensu. Ale z punktu widzenia copywritingu media socjalne maja inne zadanie marketingowe. Mianowicie budowanie marki i pogłębianie relacji z klientami.

Najlepiej to widać na funpageach korporacji samochodowych, oni doskonale wiedzą jak pobudzić tłum, tym bardziej ze mogą na tym zbierać swoich fanów, za darmo prezentować nowe samochody, badać zainteresowanie danym modelem czy wyposażeniem samochodu. Słowem jest to wiedza, którą można z powodzeniem wykorzystywać w dalszym marketingu, tworzeniu produktów, a co najważniejsze przy tworzeniu marki.

Zatem jak najbardziej podłączaj swoją działalność do mediów socjalnych. Tylko pamiętaj aby to nie była tylko strona z tym co sprzedajesz, bo zamiast budować markę będzie się paradoksalnie niszczyło wizerunek firmy.

Copywriting, czyli co robić aby strona miała więcej ruchu?

Copywriting to podstawa sprzedawania w internecie, nie zależnie od tego jak dobre posiadasz strategie marketingowe, to jak wygląda Twoja strona, zależy od tego jak będzie procentowo przedstawiała się konwersja.

W copywritingu, chodzi o to aby zawsze być bliżej klienta. Pamiętaj aby strona miała Twoje dane kontaktowe ponad 66 % odwiedzających Twoja stronę ma pytanie do Ciebie odnośnie produktu, czy usługi jaką oferujesz. Następna sprawa to wersje Twojej strony. Coraz więcej copywriterów zleca usługi, bądź samemu wykonuje strony, które posiadają wersje mobilne. To bardzo dobry ruch, tym bardziej, że coraz więcej użytkowników korzysta z internetu za pomocą telefonu komórkowego (obecnie około 30 % użytkowników i wciąż rośnie). Nie posiadając wersji mobilnej swojej strony internetowej popełniamy błąd z copywritingowego punktu widzenia zostawiając pieniądze na stole.

Następna sprawa to content. Jako copywriter dbaj o to, aby artykuły, reportaże czy jakiekolwiek inne materiały na Twojej stronie były zawsze aktualne. To już nie tylko sprawa ruchu, ale również pozycjonowania, Google bardzo lubi jeśli Twoje zaplecze jest świeże. Zaś nowości na stronie nie bez znaczenia są, jeśli chodzi o wzbudzanie wiarygodności u przyszłych klientów.

Copywriting to nie tylko tekst i pisanie, to również wykorzystywanie mediów. Na stronach, szczególnie tych z ofertami pojawia się coraz więcej nagrań. Ma to swój sens tym bardziej, że są one niezwykle skuteczne w podnoszeniu konwersji. Wielu ludzi zajmujących się internetowym marketingiem zrezygnowało nawet z tradycyjnego pisania ofert na rzecz nagrań video. Ze swojego doświadczenia polecam Ci posiadać w swojej ofercie tekst oraz przynajmniej jedno nagranie. Fajnie jeśli w nagraniu przedstawiasz siebie, produkt, jego zalety i nawołasz do akacji. Tym prostym sposobem masz szansę zwiększyć swoją konwersje nawet o 85 %. Postaraj się o przyzwoitą jakość nagrania zarówno obrazu, jak i dźwięku.

Copywriter powinien również zadbać o przyjazną nawigacje po stronie. Postaraj się ja lepiej zoptymalizować. Z mojego doświadczenia wiem, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 2 -3 sekundy to spada automatycznie zainteresowanie. Postaraj się aby wszystkie linki były aktywne i aby na stronie wszystko działało. Na koniec staraj się ze strony eliminować wszystko co jest związane z Flashem, to sprawia ze strona długo się ładuje i zwykle rozprasza to zainteresowanych.

Marketing, czyli jak zamienić leady na klientów?

Marketing został stworzony po to aby pomóc przyciągać interesantów i zamieniać ich na klientów, czyli mówiąc naszym językiem powiększać procent konwersji. Proces konwersji leadów na klientów, jest żmudny, czasochłonny. Dla wielu ludzi zajmujących się copywritingiem, adwords, czy zwykłą sprzedażą internetową to jak podchodzenie do rozbrajania bomby. Zatem co robić, aby uskutecznić swój proces konwersji?

Po pierwsze formularz zamówienia. Kiedyś zastanawiałem się nad tym, dlaczego po kliknięciu magicznego przycisku: „dodaj do koszyka” tak wiele ludzi rezygnuje. Spojrzałem na swój formularz z marketingowego punktu widzenia i odkryłem że jest po prostu za długi. Faktycznie im prostszy formularz zamówieniowy tym lepiej. Z doświadczenia wiem, że kiedy robisz ankiety do swojego biznesu to wiedz ze im dłuższa tym mniej wiarygodniejsza i generalnie mniej egzemplarzy otrzymasz zwrotnie.

Druga sprawa to segregowanie. Słowem lead, leadowi nie równy. Tutaj jako marketer internetowy czy copywriter musisz sobie wypracować system segregacji klientów. Na wiek, płeć, status, przychód i najważniejsze poziom zainteresowania. Im dokładniej masz posegmentowaną listę, tym znacząco bardziej poprawiasz swoja konwersje bo możesz indywidualizować swoja ofertę. Pamiętaj również o tym, aby z leadsem kontaktować się jak najwcześniej. Zwykle masz na to godzinę, później tracisz zainteresowanie leadsa.

Jak segmentować listę? Wysyłaj im wspomniane wyżej ankiety i segreguj wedle wyznaczonych kryteriów. To ważne tym, bardziej ze zwykle 75 % ludzi trafiających do Twojego biznesu internetowego to nowicjusze.

Czasem jednak leadsy stawiają opór, to normalne ludzie są niezdecydowani. Dlatego też trzeba im w tym pomóc. Zgodnie z zasadą dobrego marketingu warto im wysyłać listy. Wysyłaj im listy maile ze wskazówkami, tipsami, o produkcie, o ciekawych historiach z Twoim produktem, promocjach, serwisach, bonusach i generalnie o tym co się dzieje na rynku. Słowem zapewniaj ich o tym jak bardzo ich kochasz. Bardzo polecam ten raport. Naprawdę pokazuje jak zamieniać leady na klientów.

poniedziałek, 07 października 2013, michallimanowski
Copywriting pisanie oferty porady copywriterskie

Polecane wpisy

Z zawodu copywriter
z zamiłownia bloger.

Na codzień prowadzę kampanie
reklamowe AdWords dla
dużych firm, po godzinach ojciec 2
dzieci. Potrzebujesz wskazówek
z zakresu copywritingu,
reklam PPC? Zasubskrybuj
moją stronę.