Blog > Komentarze do wpisu

Copywritnig, czyli jak pisać nagłówki

Copywritng to nie tylko oferta, czy artykuły. To znacznie więcej. Jednakże to od tych dwóch wspominanych elementów zależy, to czy ludzie będą zainteresowani tym co piszesz czy nie. Jak już wcześniej wspominałem w artykułach, ofertach czy nagraniach najważniejszy jest początek, to on determinuje czy leadsy, oraz klientów do tego czy będą dalej czytali czy nie.

Copywritng to nie tylko oferta, czy artykuły. To znacznie więcej. Jednakże to od tych dwóch wspominanych elementów zależy, to czy ludzie będą zainteresowani tym co piszesz czy nie. Jak już wcześniej wspominałem w artykułach, ofertach czy nagraniach najważniejszy jest początek, to on determinuje czy leadsy, oraz klientów do tego czy będą dalej czytali czy nie.

śmiali się, gdy usiadłem do fortepianu

Jak się już zapewne domyślasz tym istotnym elementem jest przede wszystkim nagłówek, jest on niezwykle istotny w reklamach Adwords. Tam od nagłówka wiele zależy. Zatem jak pisać dobre nagłówki?

Copywriting przychodzi tutaj z pomocą. Z własnego copywritingowego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że w Adwords dobry nagłówek to właściwie 80 % sukcesu. Dlatego też w artykułach i ofertach będzie to miało równie silne znaczenie. Zatem poniżej przedstawiam kilka strategii pisania dobrych nagłówków.

Po pierwsze pytania. Nic bardziej nie skłania ludzi do działania jak pytania. Z tym, że nie wszystkie. Dobre pytanie copywritingowe to pytanie, które prowokuje i to bardzo. Zadawanie pytań bezpośrednio wychodzi od samego czytelnika tej reklamy. Jednak pytanie nie może być przypadkowe lub po prostu mądre. Musi odnosić się bezpośrednio i wyraźnie do głównych korzyści produktu czy oferowanej przez Ciebie usługi. To musi skłonić czytelnika do działania i kliknięcia mówiąc: tak chcę wiedzieć więcej o tym co robisz, piszesz, czy oferujesz.

Innym sposobem jest wydawanie rozkazów w nagłówku. Może się to wydawać dziwne, ale copywriting mówi wprost: musisz im powiedzieć co maja dalej robić. Zawołanie do akcji pokazanie drogi to poważna sprawa. Wiele ogłoszeń na Adwords jest silnych ale nie pokazuje tym ludziom co mają zrobić dalej. To nic innego jak podejście directowe czyli bezpośrednie. Przez wielu ekspertów podejście directowe jest uważane za jedno z najbardziej skutecznych.

Innym sposobem jest zastosowanie w nagłówku małego emocjonalnego testimoniala. To również bardzo skuteczne z copywritingowego punktu widzenia. Przykładem może być takie zdanie: „Śmiali się ze mnie ale kiedy tylko zobaczyli jak świetnie gram...”.Taki nagłówek ma dwie funkcje. Po pierwsze przedstawia przyszłemu klientowi to co inni już uważają o Twoim produkcie, a po drugie wzbudza zainteresowanie w tej osobie aby samemu się przekonać jak dobre jest to co oferujesz.

piątek, 04 października 2013, michallimanowski
Copywirter Copywriting oferta handlowa pisanie ofert

Polecane wpisy

Z zawodu copywriter
z zamiłownia bloger.

Na codzień prowadzę kampanie
reklamowe AdWords dla
dużych firm, po godzinach ojciec 2
dzieci. Potrzebujesz wskazówek
z zakresu copywritingu,
reklam PPC? Zasubskrybuj
moją stronę.