Blog > Komentarze do wpisu

Marketing, czyli czego Twoi klienci oczekują od Twojego biznesu?

Marketing ma przede wszystkim na celu przyciągniecie klienta do Twojej firmy, do sprzedaży Twojego produktu i usług. To nic innego jak przynęta, która ma na celu zwabienie klienta. To jedna strona marketingu, ale czego od nas jako przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą w internecie oczekują klienci? Poniżej przedstawiam wyniki ze swoich badań, które na przestrzeni 4 lat doświadczenia udało mi się zebrać.

Z marketingowego punktu widzenia klienci internetowi, chcą mieć przede wszystkim pewność że po drugiej stronie monitora siedzi „prawdziwa” osoba, która zdolna jest im pomóc. Ten czynnik docenia 45% klientów. Następna sprawa to czytelność Twojego marketingu. Słowem im prościej wykorzystujesz swój copywriting tym lepiej. Klienci żądają prostego przekazu. Ma to swoje odzwierciedlenie w konwersji. Zatem zwracaj uwagę na to czy oferta Twojego produktu, czy usługi jest nie tylko silna marketingowo, ale czy jest prosto wytłumaczona. Na ten czynnik zwraca uwagę 36 % klientów. Miej to na uwadze, tym bardziej że 75 % Twoich klientów to typowi nowicjusze.

marketing

Jeśli przeciętnie ¾ Twoich klientów biznesowych to nowicjusze, to znaczy że wielu z nich będzie miało pytania. To rzecz jasna potwierdza się praktyce 70% z nich zwraca uwagę na łatwy dostęp do serwisu klienckiego. Zaś 90% z nich docenia to jeśli serwis okazał się skuteczny i rozwiązał nurtujący problem klienta. Nie bez znaczenia jest również szybkość działania serwisu. 67 % klientów zwraca uwagę na to kiedy nadeszła odpowiedź na maila, kiedy i czy w ogóle ktoś zainteresował się nagraną rozmową, czy ktoś ją odebrał.

Twój serwis konsumenta to swoiste pośrednie narzędzie marketingowe, to w jaki sposób komunikujesz się z klientami, czy robisz to skutecznie i szybko, bezpośrednio odzwierciedla się w osiąganych wynikach. To również potwierdza się w statystykach. Sam przetestuj to w swoim copywritingu. Z własnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, ze jeśli w swojej ofercie bardzo wyraźnie zaznaczę to, iż klient będzie posiadał szybki i skuteczny dostęp do serwisu konsumenta to automatycznie taka oferta ma o 65 % wyższą konwersję! To nie wszystko oferta z serwisem była droższa, a mimo to uzyskała znacznie wyższą konwersję.

Na koniec jeszcze jedna marketingowa statystyka aby Cię przekonać do lepszego traktowania klientów w biznesie internetowym...Koszt wdrożenia nowego klienta do Twojego biznesu jest 5-krotnie wyższy, od tych których już obecnie posiadasz.

piątek, 11 października 2013, michallimanowski
Marketing interentowy marketing kupowanie

Polecane wpisy

Z zawodu copywriter
z zamiłownia bloger.

Na codzień prowadzę kampanie
reklamowe AdWords dla
dużych firm, po godzinach ojciec 2
dzieci. Potrzebujesz wskazówek
z zakresu copywritingu,
reklam PPC? Zasubskrybuj
moją stronę.